Nu börjar det snart!!!

Min dag börja med att min Underbara vän körde upp mig till sjukhuset, jag går till receptionen och blir skickad till onkologen. Där sitter jag i ett väntrum och tiden går, men jag tänker ju att de har fullt upp. Det dyker upp en dam och frågar vad jag ska ha hjälp med, då visar det sig att jag ska sitta i nästa väntrum och jag går dit och hoppas snart på min tid. Tillslut ringer telefonen å jag svarar, där är det en sköterska som undrade var jag är. Då visa det sig att jag skulle till uppvaket och inte onkologen, hahaha.
Men vilka underbara människor fast man är en halvtimma sen så var det ingen stress eller sura miner!
Äntligen på rätt ställe får jag lägga mig ner och proffsen börjar med min arm där jag ska sätta en "slang" som är 40 cm långt. Denna PICC-Line kommer jag ha tills mina cytostatika behandlingar är över. Det gjorde inte ont, förutom nålen med bedövning tror jag att det var :). När jag var klar med denna procedur fick jag sätta mig ner och vänta på att få komma till röntgen. Och detta tog absolut inte lång tid, varken väntan eller röntgen. De röntga lungorna och man gör röntgen för att se så allt ser bra ut med PICC-Linnen. Efter det var det bara att gå ner till uppvaket igen för att få reda på att allt ser bra ut och för att få lite info.
Sen så var det bara att få i sig lite mat och min goa mamma gick ut med min hund, innan det var dags för nästa besök. Jag skulle ju egentligen börjat med min cytostatika behandling idag, men fick ju flyttat fram det.
Nu fick jag träffa min kontakt sköterska. Hon förklarade allt lite mer detaljerat och känner att man har fått lite mer koll nu. Men tack vare att jag ska plocka ut ägg så kan jag inte få en start tid innan jag får en tid för utplock av äggen.
 
Förutom behandlingarna ska jag gå till min vårdcentral och få hjälp med att göra rent slangen och lägga om. och jag kommer även gå dit för att göra prover. Så jag förstår att man måste vara sjukskriven för man kommer ju knappt hinna vara på skolan ;). 
 
 
Kommentera inlägget här: